Automatycznie zwiększ sprzedaż online, sugerując powiązane produkty w oparciu o konkretny produkt, który Twoi klienci już kupili. Produkty mogą należeć do innej kategorii produktowej, ale muszą uzupełniać to, co klient już kupil – jak na przykład spodnie i tenisówki do t-shirtu.
Technki Cross-sell‘u są często używane w ramach zakupów tu i teraz (np. wszelkiego rodzaje zestawy), ta taktyka może również doskonale działać w przypadku wysłania e-maila po dokonaniu zakupu. Tylko pamiętaj, że zadaniem nie jest po prostu sprzedać więcej, a zwiększyć wartość koszyka z pierwszego zakupu. Prawidłowo wdrożone techniki cross-sellingu są naturalne i poprawiają doświadczenie zakupowe klienta, oferując mu uzupełniające przedmioty, które mogą zwiększyć wartość początkowego zakupu. Na przykład, łącząc spódnicę z bluzką czy golfem, nie tylko zwiększasz swoje szanse na generowanie większego zysku od tego samego klienta, ale także pokazujesz gamę swojego asortymentu.
Korzystając z automatyzacji Cross-sell, pamiętaj, że dodatkowe oferty mogą przekonać klienta do szybszego dokonania dodatkowego zakupu. Rozważ zaoferowanie klientom kodu rabatowego lub bezpłatnej wysyłki przy następnym zakupie. Wiadomo, że zdobycie nowego klienta jest o wiele bardziej kosztowne, niż utrzymanie istniejącego, więc okaż mu dodatkową uwagę.
Przekonaj tych, którzy już zdecydowali się na zakup w Twoim sklepie, aby dodali więcej produktów do koszyka. Cross Sell to świetny sposób na zwiększenie AOV wśród klientów, którzy są już na ostatnim etapie podróży klienta. Rekomendując idealny, najbardziej odpowiedni produkt, możesz zachęcić klienta do większych zakupów lub szybszej konwersji. Dowiedz się więcej o tym, jak korzystać z Cross Sell tutaj.